Khasiat Dan Kelebihan Buah Delima Yang Kita Tidak Tahu

Khasiat Dan Kelebihan Buah Delima Yang Kita Tidak Tahu

  • Wms
  • 2 years ago
1509360241Buah-Delima.jpg

Menurut kajian baru-baru ini yang dijalankan oleh pasukan penyelidik di University of Edinburgh bahawa buah delima mempunyai keupayaan untuk mengurangkan lemak yang disimpan di sekitar perut. Delima membantu untuk menghilangkan obesiti lemak, dan mengurangkan kebarangkalian pertumbuhan sel-sel adipos di perut mereka, dan membantu mengurangkan itu asid lemak dalam darah, yang dikenali sebagai yang “Neva”, dan merendahkan tekanan darah, yang menghalang strok, serangan jantung, strok dan penyakit buah pinggang. Para penyelidik menunjukkan terdapat faedah lain rawatan delima demam tinggi, sakit kepala, penglihatan, di mana jus delima digunakan pada kadar dua cawan sehari, dan yang mengendalikan masalah hidung dan mengaktifkan saraf dan kes keletihan dan menahan kesakitan. Kelebihan Jus Delima Asli Khasiatnya yang tinggi dan kaya dengan zat sodium, riboflavin, tannins, poluphenols, anthocyanins, vitamin C, kalsium dan fosforus. Ia juga sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi melawan Penyakit Jantung, Tekanan Darah Tinggi, Lemah Tenaga Batin, Melambatkan Penuaan, Kanser Prostat, Kanser Payudara, Kanser Usus dan Leukimia. Antara khasiat-khasiat lain yang menunjukkan kebaikan Jus Delima Asli 100% “Pomepure” bebas daripada campuran bahan pengawet. Delima Mengurangkan Berat Badan Delima hebat dalam melawan lemak, sebagaimana ia menolong dalam proses pembawaan makanan kepada salur pencernaan, Ini akan memberikan badan anda mengurangkan peluang untuk mengumpul lemak dan membuatkan metabolisma badan menginkat. Sesiapa yang menggunakan delima akan sedar bahawa mereka akan berasa lebih ringan, bahan yang terkandung dalam delima itu berkesan dengan membersihkan sistem dan mengurangkan kembung yang tersimpan. Delima Memberi dan Merangsang Tenaga batin Jus Delima kaya dengan antioksidan yang dapat meningkatkan pengaliran darah pada alat kelamin. Hasil kajian terkini mendapati segelas jus delima sehari berpotensi seperti pil viagra yang membantu dalam fungsi syahwat lelaki. “Jika anda rasa teman hidup anda tidak cukup bertenaga di bilik tidur, ini adalah jawapan kepada segala kebimbangan; berikan teman anda minuman jus delima” kata penyelidik Delima Mengurangkan Risiko Penyakit Kencing Manis Jus Buah Delima sangat baik untuk pesakit kencing manis dan merendahkan risiko masalah jantung. Kajian terbaru mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan dapat merendahkan kebarangkalian atherosclerosis (pengerasan salur arteries). “Dalam Jus Delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, dimana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan atherosclerosis.” Delima Melindungi Otak Bayi dan Ibu Mengandung Meminum Jus BuahDelima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus Delima juga mengandungi ‘ptassium’ dimana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung apda waktu malam. Jus Delima dapat membantu untuk mendapatkan bayi yang sihat dan kulit yang cantik. Doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asi folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Delima Melawan Kanser Payudara Kajian Penyelidik mendapati Jus Buah Delima dan minyak bijiannya dapat memusnahkan dan mengurangkan sel kanser payudara , kanser kulit dan kanser prostate serta mengekal tanpa menjejaskan sel sedia ada. Delima Melawan Penyakit Jantung Jus Buah Delima membantu melancarkan peredaran darah dalam badan. Antioksidan membantu membaiki kawasan sel yang rosak. Delima mengadungi ;flavanoids’ dan ‘polyphenols’ yang tinggi, antioksdian yang mampu melawan penyakit jantung dan kanser. Delima Mengurangkan Batuk dan Asthma Kandungan asid askorbik (vitamin C) yang tinggi apda buah ini merupakan ejen anti-radangan yang hebat. Ia akan mengurangkan bunyi dehitan pada pengidap asthma dan lelah. Delima Membantu Menstabilkan Paras Kolestrol Jus Delima akan membantu meningkatkan tahap kolestrol yang baik disamping menurukna kolestrol yang buruk. Tahap kolestrol buruk yang tinggi boleh membawa risiko penyakit berbahaya. Delima Membantu Merendahkan Tekanan Darah Jus Buah Delima mempunyai kandungan ‘phytochemical’ yang mendorong penerima serotonin dan estrogen, membaiki simptom tekanan dan tulang. Kandungan antioksidan pada delima juga mampu untuk mengurangkan pengumpulan sel darah kotor dan secara semulajadinya mengurangkan tekanan darah, faktor kepada pencegahan serangan jantung dan strok.

Random Testimonial

Image

Ada perubahan...tapi makan tak lalu. Baru 6 hari makan.

En. Ayie Melaka
Image

Wasalam...Setakat ni saya turun 5kg dalam masa dua minggu. UBIJAGA ni betul2 berkesan. Saya just pantang sikit je. Bila makan malam tu makan jugak tapi sikit je lah. itu punbukan nasi...

Tuan Azmudin Perak
Image

Salam...Tuan Alhamdulillah saya dah cuba UBIJAGA tenaga saya dah separuh pulih...Baru 1 botol. Saya nak lagi 3 botol harga yang sama atau harga dah lain...

Tuan Jamil Kuala Lumpur
Image

Lepas tu saya perasan perut ada kempis sedikit. Berat memang turun dari 89kg ke 86kg lepas 2 minggu lebih minum UBIJAGA ni.

Bab dengan orang rumah tu memang mantap. Apa pun terima kasih perkenalkan UBIJAGA ni. Ada 2 botol nak habiskan. In Sya Allah saya order pagi nanti kalau dah habis.

Rosman Terengganu
Image

Terima kaseh prodak yang terbaik. Luar biasa pawanya. Isteri pula meyakinkan akan prudak tuan ni...

Tuan Azlan Tamsir Klang
View more testimonial..

My Fan Page